Endurocu.Com

Motosikletle Kuzey Hindistan gezisi

Tarih: 20 Eylül 2004 Pazartesi

Sayfa: 1 of 10

Bugün Himalaya'ların eteklerinde 2.165 mt'de Himachal Pradesh eyaletinde Shimla şehrindeyiz. Henüz 2 gün motor üstünde olmamıza rağmen bayağı bir macera yaşadık 2 günde. 19'unda Delhi'yi ancak öğleden sonra terkedebildik. Ama ne terkediş... Zaten inanılmaz tehlikeli ve emniyetsiz Enfield'ler eşyalarımızıda üstlerine yükleyince nerdeyse kullanılması imkansız hale geldiler. Motorları kiraladığımız dükkandan henüz 50 metre gittikten sonra üçümüzünde durup birbirimize acınacak halde baktımız anı görmeniz lazımdı. 2002 Senesinde tek başıma Türkiye'den Hindistana BMW R1150 GS Adventure ile geldiğimde zor ve tehlikeli bişey yaptığımı düşünüyordum. Fakat bu 2 günün sonunda sizi temin ederim o yolculuk şu anda yaptığımızın yanında pazar gezmesi gibi kaldı.

Daha Delhi'den çıkarken bana arkadan bir araba çarptı,daha ilerde yolda bir bisiklet Selime çarptı, ayağını morarttı. İlk günün sonunda çarpışa çarpışa 120 km ötedeki Karnal şehrine geldik... Geceyi Karnal'da geçirdikten sonra Enfield'lar seyahatimizin nasıl geçeceği konusunda ilk işaretleri verdiler. Selimin motoru sabah çalışmadı. Etrafımıza toplanan polisler, yerel halk ve çoluk çocuk arasında karbüratörler açıldı, temizlendi, sonunda bir usta çağrıldı ve yola koyulabildik. Bu arada havayla ilgili birşeyi belirteyim. 30 Dereceyle 38 derece arasında değişen sıcaklık ve %95 gibi nem oranıyla durduğumuz yerde şıpır şıpır ter atıyoruz.... Karnal'dan sonra ilk durak Hindular için dini açıdan çok önemli bir şehir olan Kurukshetra'ya geldik. Bu seferde burda benim motor arıza yaptı. Gene sökülen parçalar, çağrılan ustalar ve kaybolan 2 saatten sonra Bhagabad Gita'nın indirildiği olumsuz Banyan ağacının altında bulunan tapınağı ziyaret ettik. Spiritual geçen 1 saatin sonunda tekrar yola çıktık..İlk gece yolculuğumuzu günün sonunda yaptık. Hayatımda geçirdiğim en tehlikeli saatlerdi. Trafiği size tarif etmem imkansız. Daha doğrusu trafik diye birşey yok. Büyük olan araç geçiş üstünlüğüne sahip. Bizde motorlarla listenin en sonundayız. Herkes devamlı üstümüzden geçmek istiyo ve bizde onları üstümüzden geçirmemeye çalısıyoruz ve aynı anda da yol katetmeye çalışıyoruz. Gece 10 gibi Pinjoreye vardık. Otellerde oda bulamadığımızdan üçümüzde aynı odada kalmak zorunda kaldık. Geceyle ilgili hikayeyi şifreli bir web sitesinde bilahare anlatıcam. Pinjoreden sonra şu anda bu yazıyı yazdığım Shimlaya doğru yola çıktık ve artık Himalaya eteklerine doğru tırmanmaya başladık...Yolda yanımızdan geçen polisdolu resmi bir araba bizi durdurmak istedi, durmamızı işaret etti. Fakat Hindistan'da eğer durursanız kesin ceza vericenizden biz durmamaya karar verdik ve polislerin şaşkın bakışları arasında gaza bastık. Üç dört viraj sonra arkamda Nasuh'la Selim'i hala göremeyince geri döndüm ve neden geciktiklerini anladım. Selim bir kamyonu geçerken karşı yönden gelen kamyonla çarpışmış. İşin garibi bu çarpışmadan kamyon daha fazla hasar görmüş. Selim'in hayatta kalması gerçekten bir mucize... Koca kamyon Selim'in motorunun sağ arkasındaki metal çantaya çarpmış, çanta paramparça olmuş ve Selim bütün bunlara rağmen motoru düşürmemeyi başarmış. Tabii biz durunca arkadan gelen kaçtığımız polislere de yakalandık. Sonunda kamyon şöförüne 500 Rp para verdik, polisler bizim kağıtlara bakıcağına biz onların kimliklerini kontrol ettik. Şaka yaptığımı sanmayın, gerçekten yaptık. Yolda bir köyde durup hasarlı motoru tamir ettirdikten sonra feci bir yağmur altında 20 km yol yapıp Shimlaya vardık. 2.165 mt'deyiz, devamlı yağmur yağıyor. Sizlere çektiğimiz fotografları ve yazıları ulaştırabilmek için burda bugün kalıcak gibiyiz. Buralarda artık yola sabah çok erken çıkmamız gerekiyor çünkü yağmur ve dağ yolları çok uzun km'ler yapmamızı engelliyor. Bir sonraki internet cafede tekrar buluşmak üzere diyorum... Bu arada sevgilimle tekrar biraradayız. Bunun sonucunda sizlere daha verimli olacağımı tahmin ediyorum. Bu seyahatle birlikte gördüğünüz gibi sizlere birde soap opera sunuyorum. Lütfen bizden ayrılmayın.

Eğer bu geçen 2 gün geçiriceğimiz seyahatin bir işaretiyse gerçekten inanılmaz hikayeler sizleri bekliyor...
Herkese sevgiler....

Sinan Kazancıoğlu

Tekrar merhaba, bayağı hareketli geçen son 2 günün ardından yağmur nedeniyle bir gün yola ara verdik gibi görünüyor. Son iki gün benim için biraz motoru öğrenmek biraz da alışmakla geçti. (Ayaklardaki kumandalar ters, vites aşağı doğru büyüyor). Şöyle canlandırabilirsiniz; Motoru çalıştırmayı becerebilirseniz hemen vitesi 1'e atıp yola çıkmak isterken aslında arka firene asılıp kalkmaya çalışıyorsunuz. Diyelim ki yolda problem var yavaşlamak istiyorsunuz, vitesi küçültüp sonra frenlemek istediniz. Önce acı bir fren yapıp sonrasında panik halde vitesi büyültüyorsunuz. Önce benim motorun karbüratorü su koyverdi sonra Sinan'ın ki de bozulunca benzinlere daha dikkat etmemiz gerektiğini anladık. Ama bu arada karbüratörün tamamını da söker ve takar hale geldik. Nasuh ve Sinan benim saçmalamamdan kaynaklanan kazayı nasılsa anlatacaklar ben bu konuda sessizliğimi korumayı tercih ediyorum.

Gelelim güzel şeylere; Delhi'den çıktıktan sonra oldukça düz bir yolda ülkemiz coğrafyasına pek de benzemeyen bir yörede yolumuza devam ettik. Burada kedi yerine aynı sıklıkla maymun görmekteyiz. Şehirlerarası yol derken sakın aklınıza boş ucu bucağı görünmeyen yollar gelmesin, burada sanki İstanbul'da mahalleler arası yol gibi seyrediyoruz. Yollar zaman zaman tek şeride düşüyor ama yol kenarından bisikletli ve yayalar hiç eksik olmuyor. Zaten yol kenarındaki yerleşim birimleri de kesintisiz devam ediyor. Zaman zaman durduğumuz yerlerde festival benzeri etkinliklere rastlıyoruz, bir tanesinde hint televizyonuyla roportaj bile yaptık. Enfield'larla yola çıkmış 3 Türk ki hepimiz değişik şekillerde turist görüntüsü veriyoruz, oldukça ilgi çekiyor. Hindu epik hikayesi "mahabhatartha" yı bilenler için orada bahsedilen savaşın başladığı ve geçtiği yeri "kurukhestra" yı gezdik. Buradaki müze de savaşın çeşitli sahneleri canlandırılmıştı ve muhteşem görünüyorlardı aynı yerde bulunan krishna müzesinde krishna'ya ait o kadar çok heykel ve resim gördüm ki artık resimli roman şeklinde hayatını baştan sona gözümde canlandırabiliyorum. Burada enfield klübü başkanı Vinay Verma isimli 27 yaşında bir genç motorlar bozulduğunda bize yardımcı olmakla kalmadı kendi enfield'i ile bize eşlik edip yöreyi gezdirdi ve evinde çay bile ısmarladı. Oradan ayrıldıktan sonra hava da karardığı için bir sonra kalacağımız yer olan pinjaro garden a giderken ilk uzun gece yolculuğumuzu yaptık. Trafik zaten yeterince berbat değilmis gibi birde farların hepsi uzun ayarlanmış çeşitli araçlar, iki yerine tek farı olanlar tek farı da çalışmayanlar ve hiç görünmeyen çesitli araçlarla beraber seyrettik. Yolun ışıklandırıldığı gibi bir fikir oluşmasın kafanızda, tamamen karanlık ve uzun farlarla kör olduğumuz bir yoldu bu. İlk kez bu iki saatlik yolda kendimi kötü hissetttim.

Akşam kaldığımız "garden" zamanında muhteşem olsada şimdi de bunu anlamanızı sağlayacak kadar, ama daha fazla değil, bakımlıydı. Gerçi sel nedeniyle sular kesildiği için havuzlar boştu ama hint hikayelerini gözünüzde canlandırırsanız biraz da hayal gücüyle o bahçede maharajaların haremleri ile nasıl güzel vakit geçirdiklerini anlayabilirsiniz. Şimdi her ne kadar pek te bakımlı olmayan otel odalarına dönüştürülmüş devlet ofisleri de olsa zamanında oldukça heybetli yapılar mevcutmuş. Bahçedeki heykeller ve oymalar zaman içinde kaybolmuş ama genede en az bin yıllık birden fazla ağaç görebileceğiniz bir yer. Dün ilk defa yağmurla karşılaştık. Önce pek ciddiye almasak ta daha sonra sırf eğlence olsun diye aldığımız motor ve sürücüsü yağmurluğu Sinan ve benim oldukça işimize yaradı. Nasuh ise önce ıslanmayı sonra da üst alt yağmurluğunu giymeyi tercih etti ama biraz geç kalmıştı yağmur dindi. İlk defa kalacağımız bir yere gündüz girmeyi başardık. Garip bir yerleşim yeri, sivri sivri tepelere oturtulmuş ingiliz evlerinden oluşuyor Shimla. İngilizler sıcaklarda buraların serin olduğunu keşfedip biraz da kendi ülkelerine benzettikleri için uygun yerleşim birimleri ve oyun sahaları inşaa etmişler. Himalayalarda bir küçük Londra gibi. Akşam vakti siste yürürken sohbet sırasında ne kadar kolay kaybolabileceğimizden bahsederken hakikaten kaybolup otelimizin olmadığı 45 derece eğimli bir vadiyi inmeye başladık neyseki farkına vardığımızda seadece 1 km sapmıştık. Yemek sonrası yürüyüşün faydalarından bahsederek geri döndük.

Sevgiler..

Selim Tansal

nasuh@nasuhmahruki.com

Bu köşe yazısı 5451 defa okundu. Toplam 5295 kelime

Yazdırılabilir Sayfa Yazdırılabilir Sayfa Pdf Formatı Pdf Formatı Arkadaşına Gönder Arkadaşına Gönder

[ Geri Dön: Ali Nasuh MAHRUKİ ] - [ Yazarlar İndeksi ]

Fotoğraf Galerisi

Faramarz AZAR
Kış mevsimi ve bizim motosikletler

Reşat ARBAŞ
Kırmızı ışıkta duruş

Doğuya yolculuk

Gökhan ÇERVATOĞLU
Lütfen!.. Avrupalı gibi tesadüfen ya da ecelimizle ölelim!

Gökşin Yaşar KIVANÇ
Tekerleğin icadı ve motosiklet teknolojisindeki süreç

Dr. Şinasi GÖNENÇ
Motosiklet ve motosiklet kültürü üzerine düşünce gezintileri

Şebnem AYDİNÇ

motokros macera kamp festivaller

forumlar xfighters dragyarışları

motogp seatosky supermoto dakar

Web sitemizde yayınlanan en son güncel haberler, makale ve duyurulardan anında haberdar olmak için tarayıcınızda anlık bildirimleri etkinleştirebilirsiniz. Bu ücretsiz bir servistir...