| Önceki başlık :: Sonraki başlık |
| Yazar |
Mesaj |
SNOBDOC Tecrübeli Üye


Kayıt: May 15, 2006 Mesajlar: 192 Nerden: Tekirdağ
OFFLINE
|
Tarih: Prş Hzr 08, 2006 12:22 am Mesaj konusu: Çok Bilinmeyen Güzellik: Antalya-Karacaören |
|
|
Sevgili motorcu dostlar. Sadece ülkemizde değil ayni zamanda yurt dışında da marka haline gelen Antalya’ mızın alışıla gelmiş yerlerinden çok daha farklı, gizemli ve az bilinen yörelerinden birine yapılan geziyi sizinle paylaşmak istiyorum. Kemer den meslektaşım Drerkal ve eşini “Eğridir’in çok güzel balığı var, yemeyeni yakalarlarsa dövüyorlar” yalanıyla kandırıp pazar günü bizimle geziye ikna ediyorum. Biz her zamanki gibi FRB (Family Royal Bike) LT 1200 ile geziye aile boyu katılırken Drerkal kırmızı GS 1200 ile etrafa hava atıyordu. Antalya dan yaklaşık 50 km ileride Karacaören Baraj Gölü Antalya-Isparta yolu üzerinde yol kenarında kışkırtıcı güzelliğiyle yerli ve yabancı turistlerin dinlenme ve serinleme amacıyla kullandıkları uğrak yeri haline gelmiş. Girişimci halkımız da göl kenarına kurdukları restaurantlarla yöreyi daha da cazip hale getirmişler. En popüler olanlarından Göl Restauranta doğru yaklaşırken kafilemizde bulunan diğer dört kişinin bilmediğini zannettiğim sürprizimi yapmaya hazırdım. Bahçede birbirinden güzel ve yakışıklı yaklaşık 30-35 motosiklet yan yana dizilmişler soluklanıyorlardı. Elbette onlarında haklarıydı, 37C ye varan sıcaklıkta sahiplerine hizmet ediyorlardı.
Bir gün önce cep telefonuma gelen mesaj sonucunda uzun zamandır görmediğim Antalya’ lı motorcu ağabeylerimi görme ve sohbet etme fırsatını yakalayacaktım. Ama nafile…. Drerkal da biliyormuş. Göl muhteşem görünüyordu ama etrafta çok fazla kişinin olmaması dikkatimi çekti.
Sorduğumda aşağıda göl üstüne yapılmış Restoplatformlarda(Restaurant platform, ben uydurdum) olduklarını öğrendim.
Fazla nazlanmadan bizde topluluğa katıldık. Antalya Chopper Club ve Motorand'ın ortak gezisinde hep beraberdik
Beni hayretler içerisinde bırakan dahiyane(!) buluşla plastik dubalar üzerine demir konstrüksüyon ve ahşapla yapılmış muhteşem bir inşaat teknolojisi harikası (!) restplo’lara istiflendik. Elbette restplo ların statik hesapları yapılmış mı bilmediğimizden ağırlıkların dengeli yerleşmesine çok dikkat ettik. Bunun ne kadar önemli olduğunu daha sonra çok daha iyi anladık…
Çay may derken bir kıpırdanma oldu, çok fazla ilgilenmedim ama sanki bir deniz motoruyla çekiliyormuşuz da biz sahilden ayrılıyormuşuz gibi geldi. Ne oluyor falan derken bir birine aleni urganla bağlı iki restplo nun yavaş yavaş gölün içlerine doğru yol aldığını fark ettim. Biz en arkada oturduğumuzdan bizi neyin çektiğini tam olarak anlamamız mümkün olmuyordu ama deniz motorunun sesinden anladığım kadarıyla sırtına yirmi ton yük vurulmuş BMC kamyonun Çubuk Belindeki ağlama, haykırma ve yalvarma karışımı gürültüsüne eş değer bir eylem söz konusuydu.
Aynı motorun iki platformu çektiğini düşünürseniz beni daha iyi anlarsınız
Gölde manzara muhteşemdi. Köylü vatandaşlar artık balık çiftliklerinden de para kazanmayı öğrenmişlerdi.
Baraj gölü sadece turizme hizmet etmekle kalmıyor aynı zamanda lokal ulaşıma da katkıda bulunuyor. Eğer ağırlık merkezi öne doğru kayacak olursa denge bozuluyor ve platformun güvenliği tehlikeye giriyor.
Yaklaşık bir saatlik eğlenceli bir yolculuktan sonra güzel bir gölgeliğe demirledik, urganladık daha doğrusu . Bu arada yemeklerimizde gelmiş hep birlikte keyifle balıklarımızı yemeye koyulmuştuk bile
Burası bir nehir değil gölün en dar yerlerinden birisi ama sanki Vietnam'daymışız gibi bir izlenim veriyor.
Girişimci özelliğimizin yavaş yavaş geliştiğini görmekten inanılmaz haz duyuyorum. Gavuristanda abuk subuk yerleri bize bir matahmış gibi yuttururlarken cennet vatanımın her karışının inanılmaz güzellikte olduğunu görüp "neden biz yapamıyoruz" diye hayıflanırdım. Biz de yapıyoruz artık.
Gezimizin onur konukları, ağır topları. Zamanında elimizden tutup motorculuk dersi aldığımız abilerimiz. Sizlerle daha nice unutulmaz gezilere ...
En sağdan itibaren eşim Olga, oğlum Alinur, Fazıla ve eşi Dr Erkal, Gülsüm ve eşi Ali Yiğit ve bendeniz muhabbet kuşu Halim (www.motorand.com dan alınmıştır)
Ailemizin prensi, gezinin maskotu..
Yedik, içtik, eğlendik, şakalaştık ama yoruldukta. Artık geri dönme zamanı geldi.
Dönüş yolunda bizim yorgunluğumuzu fırsat bilip iki puan almaya kalkışan Rus Turist gurubunun oyununa gelmedik. Kışkırtıcı bir şekilde Türkiye-Rusya su savaşını başlatmak istediler ama "yurtta sulh cihanda sulh" ilkesiyle ağırbaşlı bir dış siyaset izledik, onlara uymadık. Aslında vodkanın etkisinde olan küçük topluluktan tarihteki Osmanlı-Rus savaşının intikamını almak vardı lakin hem hanım köylü olmaları hemde misafirlerimiz olmaları bu isteğimizi engelledi.
Arkadaşa "birader bitarafına çöp batar falan" dedik ama ya arkadaş hala 37C de Vodkanın etkisindeydi veya Türkçe anlamıyordu. Batacak olan çöp olsa neyse aleni ağaç gövdesi. Walla doğru söylüyorum...
Gezi, motor, göl hepsi bahane, sohbet ve eski dostları tekrar görmek şahane _________________ Ne kendimle, ne başkalarıyla yarışırım
Halim Yılmaz, Antalya
1150 GS
1200 LT
www.akdenizmotosiklet.org |
|
| Başa dön |
|
 |
Sponsor Linkler
|
Tarih: Mesaj konusu: |
|
|
|
|
| Başa dön |
|
 |
okuryazar Demirbaş Üye


Kayıt: Aug 21, 2004 Mesajlar: 1761 Nerden: Samsun
OFFLINE
|
Tarih: Prş Hzr 08, 2006 1:06 am Mesaj konusu: |
|
|
Halimciğim,
Harikulade bir geziyi daha da harikulade anlatmışsın. Ne kadar güzel bir dostluğunuz ve uyumunuz var. Fotograflarda çok güzel . Kısacası insanı oradaymışcasına keyiflendiren ve özendiren bir gezi ve anlatım olmuş. Çok teşekkürler. Sevgiler.
Ulem hiç değişmemişsin. Neşen ve esprililiğin de devam ediyor anlaşılan. Oğlun da aynı sana benziyor. Daha çok fotografını görmek ve en kısa zamanda tekrar görüşebilmek umuduyla..  _________________ İçimden şu zalim şüpheyi kaldır,
Ya sen gel, ya beni oraya aldır...
***
Şinasi Gönenç
BMW R 1200 GS |
|
| Başa dön |
|
 |
tiryaki Tecrübeli Üye


Kayıt: Apr 04, 2006 Mesajlar: 104 Nerden: istanbul/üsküdar
OFFLINE
|
Tarih: Prş Hzr 08, 2006 2:09 am Mesaj konusu: |
|
|
nefis bir yermiş burası.
daha hiçbir yeri görmedik herhalde (bir de bize çok geziyorsunuz derler)
listeye ekliyorum burayı
paylaşımınız için teşekkürler |
|
| Başa dön |
|
 |
Arvasi3 Kıdemli Üye


Kayıt: Aug 20, 2005 Mesajlar: 761
OFFLINE
|
Tarih: Prş Hzr 08, 2006 8:23 am Mesaj konusu: |
|
|
| gerçekten çok güzel manzaralar var.inşallah en kısa zamanda bizlerede görmeyi nasip eder. |
|
| Başa dön |
|
 |
HalitKoc Tecrübeli Üye


Kayıt: Aug 05, 2005 Mesajlar: 403
OFFLINE
|
Tarih: Prş Hzr 08, 2006 9:50 am Mesaj konusu: |
|
|
Fotoları kopyaladım, Antalya ya ilk gittiğimde Karacaöreni gezmeyi planlıyorum. _________________ Honda TransAlp |
|
| Başa dön |
|
 |
|
|
|
|
Bu forumda yeni konular açamazsınız Bu forumdaki mesajlara cevap veremezsiniz Bu forumdaki mesajlarınızı değiştiremezsiniz Bu forumdaki mesajlarınızı silemezsiniz Bu forumdaki anketlerde oy kullanamazsınız
|
|
|