Tek Silindirlerle Baştan Sona Karadeniz Turu
Tarih: 02.12.2004 Saat: 18:47
Konu: Gezi/Kamp

4.Endurclub şenliği sonunda 2 KTM LC4 640 Adv. + 1 Kawasaki KLR650 + 1 Yamaha 660 Tenere Trabzon'a kadar asfalt, Trabzon sonrası toprak bir tur yapmaya karar verdik. İstanbul dan; Oygar - Pınar, Samet - Işıl, Mithat ve Murat, Ordu'ya kadar bizimle gelecek olan Hüseyin İLHAN (BMW GS1000 DAKAR) ile Trabzon'a kadar eşlik edecek olan Dursun AHISKALI (BMW - R65) toplam beş motor şenlik sonunda Pazar oğleyin gibi hafif atıştıran yağmur eşliğinde yola çıktık. Artvin Kafkasör yaylasına kadar giden rotamızın bundan sonraki anlarını dondurulmuş olarak fotoğraf kareleri anlatmaya çalışacak.

Bartın dan Trabzon'a kadar nerede ise yolun tamamına yakınını yağmurda geldik. ilk geceyi Sinop Hamsilos koyunda kamp kuracaktık ancak gün boyu yağmurda geldiğimizden dolayı, Türkeli İlçesindeki Öğretmen evinde ilk gecemizi geçirdik.

Ordu'lu endurocu dostumuz Hüseyin İLHAN o gece Ordu'ya yetişmesi gerektiğinden İnebolu da bizden ayrılarak tek başına devam etmişti. Ertesi gün Sinop'a ugğradık, şehir turu ve Hamsilos köyü gezisinden sonra Trabzon'a doğru devam ettik, çünkü o akşam Trabzon'da olmamız gerekiyordu. Yol üzerinde Ordu'ya Hüseyin İLHAN'a uğradık. Sağolsun ekibe çok lezzetli olduğunu iddia ettiği tost ikram etti ve yanında çay. (Gerçekten de tostları hepimiz beğendik) Ordu'da hava kararmıştı, fazla oyalanmadan Trabzon'a doğru gazladık. Bir motorcunun kabus dolu anları gece + yağmur, hiç de hoş olmayan bir şekilde yağmurda ve gece Trabzon'a deli gibi yağan yağmurda girdik saat 23:00 civarı idi. Dursun AHISKALI bizi Trabzon Motosiklet Kulübü mekanına götürdü orada biraz dinlendik, Trabzon dağcılık kulübünden dağcı dostumuz Nurhan ALACA sağolsun biz gelmeden Tedaş misafirhanesinde yerlerimizi ayırtmıştı. Geceyi Trabzon'da Tedaş misafirhanesinde geçirdikten sonra ertesi sabah Dursun AHISKALI sanayideki yedek parça dükkanında bize çok güzel bir kahvaltı yaptırdı, 2 KTM 640 + KLR650 + XTZ660 Trabzon'dan Maçka istikametine doğru gazladık. Maçka'ya yakın yerde yağmur yine başladı Maçka ilçe merkezinde yiyecek alışverişi yaptık, malzemeleri motorlara yükledik.

Sümela manastırına yağmurda devam ettik. Sümela manastırında bir kaç fotoğraf karesinden sonra nihayet toprak yola çıkmıştık. Daha doğrusu çamur yola. Çakırgöl yakınındaki Dilaver Tesislerinde çay molamızı verdik. Hava yağmurlu ve sisli idi. Aslında gezi için insanı karamsarlığa iten bir havaydı bu. Ben o bölgeyi güneşli havada gördüğümden pek dert etmiyordum ama İstanbul'lu dostlar maalesef o güzel doğayı sis yüzünden yaşayamıyorlardı. Rakım 1800 - 2000 mt. civarında idi. Dilaver Tesislerinden hareket ettik ve eski Ermeni Köyü olan Santa'ya indik. Orada eski bir köy kahvehanesi vardı, çay içmeyi planlıyorduk, maalesef kapalı idi. Santa'nın içinden daha da aşağıya vadiye indik. O vadiden Karadeniz'e doğru inilirse Sürmene yakınlarındaki Yanbolu denilen mevkiye karayoluna çıkılabiliyor. Biz vadiden biraz ilerledik ve sağa tepeye doğru çıkan yola girdik. Daha önce Santa'ya iki defa gelmiştim ama bu yola ben de ilk defa girecektim. Yol oldukça dik ve çamurlu idi yükseldikçe sis çoğalıyordu. Yukarıda yayla köylerinden geçtik. Motorlarda GPS olmadığından yön bulma konusunda oldukça zorlandık.

Ordu sahili

Bolu Yedigöller

Bartın / Amasra'yı izleyen KTM'ler

Bartın İnkumu

Sinop Hamsilos Köyü

Maçka / Sümela Manastırı

Santa-Taşköprü yaylası arasında

Yazının geri kalan bölümleri için aşağıdaki linkleri tıklayın;

- Tek Silindirlerle Baştan Sona Karadeniz Turu (Bölüm - 2)
- Tek Silindirlerle Baştan Sona Karadeniz Turu (Bölüm - 3)